Fakty o reklamie
Zanim zamówimy jakiś konkretny rodzaj reklamy, koniecznie musimy dowiedzieć się na jej temat nieco faktów. Pierwsze, co należy mieć na uwadze to wyszczególnione, konkretne etapy oddziaływania tej formy promocyjnej. Po pierwsze, dobrze opracowana i przygotowana reklama umożliwia zainteresowanie grupy docelowej produktem czy też firmą, usługą, marką, wykonawcą. Następna korzyść a zarazem etap oddziaływania to świadomość, jaka rodzi się w odbiorcach, że w ogóle coś takiego istnieje i jest dostępne na rynku. Następny krok to wzbudzanie pożądania propozycją przedstawianą przez reklamującego oraz na koniec skłonienie do określonej reakcji, jaką ma być po prostu bezpośredni zakup danej reklamowanej rzeczy.
Z zakresu stosowania reklamy wynika także szereg rozmaitych korzyści, stąd nie powinien dziwić fakt, że jest to tak bardzo popularna forma promocji. Jest to z jednej regeneracja wałów strony spełnienie funkcji informacyjnej w błyskawiczny sposób, powszechny i sprawdzony od lat. Z drugiej strony jest to poprawa sytuacji finansowej, bowiem wypromowana usługa czy wyrób idealnie się sprzedają.
To także kształtowanie danych potrzeb i postaw społecznych. Niestety reklama ma także pewne wyraźne zagrożenia a mowa tu o wprowadzaniu odbiorcy danego produktu w duży błąd wynikający z przereklamowania, promowanie takich produktów czy usług, które generalnie są negatywnymi społecznie zwyczajami lub wpływającymi na jednostkę będącą odbiorcą w tym przypadku. Jeszcze co innego to manipulowanie odbiorcami oraz formowanie potrzeb, bez zaspokojenia których spokojnie dałoby się żyć, mowa tu o potrzebach stricte konsumpcyjnych. Jeszcze co innego, co musimy wiedzieć to to jakie są obecnie wyodrębnione funkcje reklamy a mianowicie emocjonalna, identyfikacyjna, gwarancyjna, promocyjna.
Artykuł napisany przez: